وان استار سکسیونرها
تبلیغات
تبلیغات
کسب درآمد لایف کلیک
نوشته شده توسط : کیوان

سکسیونرها

 

سکسیونر وسیله قطع سیستمهایی است که تقریباًٌ بدون جریان هستند. به عبارت دیگر سکسیونر قطعات و وسایلی راکه فقط زیر ولتاژ هستند از شبکه جدا می سازد. تقریباً بدون بار بدان معنی است که می توان به کمک سکسیونر جریانهای کاپاسیتیو مقره ها، شینه ها و تاسیسات برقی وکابلهای کوتاه و خطوط و همینطور جریان ترانسفورماتور ولتاژ رانیز قطع نموده و یا حتی ترانسفورماتورهای کم قدرت را با سکسیونر قطع کرد .

 

http://mehrdad001.persiangig.com/image/63kv1.jpg

 



:: موضوعات مرتبط: برق , فایل های آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: سکسیونر , آموزش سکسیونر , سکسیونر چیست , درباره سکسیونر , همه چیز درباره سکسیونر , انواع سکسیونر , کارایی سکسیونر , مشخصات سکسیونر ,
:: بازدید از این مطلب : 927
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کیوان

حل المسائل کتاب ماشین های الکتریکی چاپمن

 

 

فایل فوق الذکر حاوی تمیرینات آخر فصل + حل تشریحی تمرینات کتاب ماشین های الکتریکی چاپمن میباشد. که به طور تصادفی برخی از تمرینات فصلهای مختلف رو خودم شخصا چک کردم و هیچگونه مغایرتی با کتاب درسی دیده نشده است.لازم به ذکر است که این کتابچه الکترونیکی به زبان اصلی(انگلیسی) نوشته شده است به دو دلیل:

 

یکی اینکه به نقل از گردآورنده، جهت جلوگیری از بوجود آمدن غلطهای املایی  و چاپی، ترجمه نشده استو دوم اینکه به تقویت زبان تخصصی تان هم کمکی بکند.

 

فرمت این فایل به صورت pdf و حجم آن حدودا ۵ MB میباشد.

 

نحوه دریافت در ادامه مطلب

 



:: موضوعات مرتبط: کتب آموزشی , برق , فایل های آموزشی , محصولات فابل خرید , ,
:: برچسب‌ها: حل المسائل کتاب ماشین های الکتریکی چاپمن , دانلود حل المسائل چاپمن , دانلود سریع حل المسائل ,
:: بازدید از این مطلب : 929
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کیوان

ترانس ولتاژ ( Voltage transformer ): 

 یک ترانس کاهنده است برای رسیدن به ولتاژ متناظر در اولیه این ترانس . ولتاژ ثانویه در این ترانسها متناسب و هم فاز با ولتاژ اولیه است . این ترانسها بصورت موازی بین ولتاژ اولیه و زمین قرار می گیرد ( در انواع تک فاز ) . این ترانس هم دارای انواع مختلف و اندازه ها ، قدرت متفاوت و ساختمانهای متفاوت است . ترانسهای ولتاژ در انواع تک فاز ، دو فاز و چند فاز نیز ساخته میشوند . این ترانسها در ولتاژ های بالا برای صرفه جویی درهزینه ها و کمتر شدن حجم ساختمانی خود از خازنهایی سود می برد که در داخل خود ترانس تعبیه شده است و به ترانسهای ولتاژ خازنی معروف است . علاوه بر اندازه گیری ولتاژ فشار قوی و نمونه برداری ولتاژ برای رله های حفاظتی از ترانس های ولتاژ در پستها برای ارتباطات PLC نیز استفاده میشود که در بعضی موارد وسایل ارتباطی ( لاین تراپ ) بروی خود این ترانسها نصب میشود که در ادامه به آن می پردازیم :

انواع ترانس ولتاژ :

v ترانس ولتاژ اندوکتیو ( VT یا PT )

v ترانس ولتاژ خازنی Capacitive Voltage Transformer )

- ترانس ولتاژ اندوکتیو :

ترانسهای ولتاژ ، شامل دو سیم پیچ هستند که بسته به نوع ترانس و ترانس مورد درخواست در ثانویه میتواند تعداد بیشتری سیم پیچ ( کور ) وجود داشته باشد . در درون این ترانسها هم روغن روان قرار دارد و باعث خنک شدن ترانس میشود .در اولیه ، این ترانس به ولتاژ نامی پست متصل میشود و تنها شامل یک ترمینال است ( البته در انواعی از آن ترمینالهای اولیه ورود و خروج هم وجود دارد ) . قدرت خروجی ترانس ولتاژ برابر با مجموع قدرت کورهای ثانویه است .

 قدرتی که بروی پلاک ترانس درج میشود ، قدرتی است که ترانس بطور دائم در مدار میتواند بدهد .ترانس ولتاژ طرح شده برای فرکانس 50 هرتز میتواند در فرکانس 60 هرتز هم بدون افت قدرت نامی بکارش ادامه دهد.

 



:: موضوعات مرتبط: برق , ,
:: برچسب‌ها: ترانس ولتاژ Voltage transformer , انواع ترانس ها , مشخصات ترانس pt , ,
:: بازدید از این مطلب : 998
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کیوان

 

 

  توضیح :

امروزه اغلب شبکه های قدرت الکتریکی بصورت جریان متناوب طراحی و اجرا می شوند زیرا انتقال و توزیع انرژی الکتریکی تحت جریان متناوب با صرفه تر و دارای راندمان بالاتری می باشد.

البته در بعضی از شبکه ها که انرژی الکتریکی را به مسافت طولانی منتقل می کنند استفاده از جریان مستقیم مناسب تر براورد شده است. یکی از مزایای انتقال جریان متناوب امکان استفاده از ترانسفورماتورمی باشد.

در حالت کلی می توان گفت ترانسفورماتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را از ولتاژی به ولتاژ دیگر تبدیل می کند و این عمل را از طریق میدان های مغناطیسی انجام می دهد هر چند ترانسفورماتور قادر است علاوه بر تبدیل ولتاژ جریان و امپدانس را نیز بین اولیه و ثانویه خود تبدیل نماید.

ترانس جریان ct

انواع ترانسفورماتورها:

1)از دیدگاه ساختمان

الف)نوع هسته ای

ب)نوع زرهی

2)از دیدگاه نوع منبع

الف)تکفاز

ب)چند فاز (سه فاز و شش فاز و…)

3)از دیدگاه کاربرد

الف)قدرت (نیروگاهی_انتقال_توزیع)

ب)اندازه گیری (ترانسفورماتور ولتاژ_ترانسفورماتور جریان)

ج)تطبیق امپدانس

کاربرد ترانسفورماتورهای اندازه گیری:

این ترانسفورماتورها در اندازه گیری صنعتی اهمیت زیادی دارند.

به طور مثال در سیستم قدرت مقادیر ولتاژ و جریان به اندازه ای بزرگ می باشد که از نظر فنی و اقتصادی اتصال مستقیم وسایل اندازه گیری و رله های حفاظتی امکان پذیر نمی باشد و تنها راه حل معقول کاهش این ولتاژها وجریان ها به وسیله ی ترانسفورماتورهای اندازه گیری است.

ترانسفورماتورهایی که برای اندازه گیری ولتاژبه کار می روند ترانسفورماتور ولتاژ و ترانسفورماتورهایی که برای اندازه گیری جریان به کار می روند ترانسفورماتور جریان نامیده میشوند.

مزایای ترانسفورماتورهای اندازه گیری:

در واقع ترانسفورماتورهای اندازه گیری چنان اهمیتی دارند که تصور کار سیستم جریان متناوب بدون این وسایل مشکل است.از انچه گفتیم بر می اید که ترانسفورماتورهای اندازه گیری دارای مزایای زیر می باشند:

1)برای اندازه گیری از ابزار با مقدار نامی متوسط استفاده میشود یعنی 5 امپر برای اندازه گیری جریان و 100 تا 120 ولت برای اندازه گیری ولتاژ

2)با استاندارد سازی در مخارج کل صرفه جویی می شود و تعویض ابزار اسیب دیده اسان تر می شود.

3)مدار اندازه گیری از مدار قدرت جدا می شود بنابراین مسئله عایق سازی مهم نیست.همچنین سلامت کارکنان تامین می شود.

4)مصرف توان در مدار اندازه گیری کم است.

تفاوت بین ترانسفورماتورهای ولتاژ(PT) و جریان(CT):

عملکرد ترانسفورماتور ولتاژ با ترانسفورماتور جریان متفاوت است:

1- ترانسفورماتور ولتاژ را میتوان ترانسفورماتوری موازی دانست که مدار ثانویه آن باز است در حالی که ترانسفورماتور جریان را میتوان ترانسفورماتوری متوالی دانست که در شرایط مجازی اتصال کوتاه قرار دارد

2- جریان اولیه در ترانسفورماتور جریان مستقل از مدار ثانویه است در حالی که جریان اولیه در ترانسفورماتور ولتاژ به بار ثانویه بستگی دارد

3- در کارکرد معمول که ولتاز خط تقریب ثابت است چگالی شار و بنابراین جریان تحریک ترانسفورماتور ولتاژ تنها در گستره محدودی تغییر می کند در حالی که جریان اولیه و تحریک ترانسفورماتور جریان در گستره وسیعی تغییر می کند

4- به ترانسفورماتور جریان که متوالی با خط است ولتاژ کوچکی اعمال می شود و از آن جریان کامل خط می گذرد در حالی که ولتاژ کامل خط به ترانسفورماتور ولتاژ اعمال می شود.

انواع ترانسفورماتور جریان (CT):

1- ترانسفورماتورهای هسته بالا

2- ترانسفورماتورهای هسته پایین

3- ترانسفورماتورهای نوع بوشینگی

4- ترانسفورماتورهای قالبی یا رزینی

انواع ترانسفورماتور ولتاژ(PT):

1- ترانسفورماتور ولتاژ مغناطیسی (اندوکتیو)

2- ترانسفورماتور ولتاژ خازنی (کاپاسیتیو)



:: موضوعات مرتبط: برق , ,
:: برچسب‌ها: ترانسفورماتورهای هسته بالا , ترانسفورماتورهای هسته پایین , ترانس های اندازه گیری جریان و ولتاژ ( CT & PT ) , ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کیوان

دوربين مدار بسته چيست؟

معناي لغوي دوربين مدار بسته يا closet circuit television (CCTV) جعبه جادويي مدار بسته مي‌باشد. اولين بار دوربين مدار بسته 43 سال پيش در اماکن عمومي آمريکا رونمايي شد به اين دليل که نصب دوربين مدار بسته ارزان و راحتتر نسبت به  بکارگيري نيروهاي پليس براي جرايم مي‌باشد، پس از آن به تدريج در سراسر دنيا مشاغل و حرفه‌هاي ديگر براي امنيت و کنترل بيشتر از آن استفاده کردند.

دوربین مداربسته |نصب دوربین مداربسته

نصب دوربين مداربسته

مهمترين ويژگي استفاده از دوربين‌هاي مدار بسته در سيستم‌هاي امنيتي و حفاظتي است همچنين امروزه در جلوگيري از ارتکاب جرايم بيشترين کاربرد را دارد مثلا در اکثر کشورهاي جهان براي کنترل ترافيک وسايل نقليه و شناسايي جرايم رانندگي از نصب دوربين مدار بسته استفاده مي‌شود؛ اما داراي کاربردهاي ديگري مانند کاربردهاي پليسي، نظامي، فضايي، صنعتي، کنترل ترافيک، ارتباطات ويديويي و تصوير برداري نامحسوس مي‌باشند. در کارخانجات صنعتي با استفاده از دوربين‌هاي اسکن خط توليد و دوربين‌هاي حرارتي کارهايي که حضور انسان در آن خطرناک است را مي‌توان کنترل کرد. همچنين در نقل و انتقالات عمومي مثل اتوبوس و مترو براي کنترل درب ورود و خروج از دوربين مداربسته استفاده مي‌شود.

انواع دوربین مداربسته | ویژگی های دوربین مداربسته

مزایای دوربین مداربسته

سيستم نظارت تصويري دوربين مداربسته داراي مزاياي زيادي در هنگام وقوع جرم و يافتن مجرمين مي‌باشد. بنابراين استفاده از دوربين‌ها روزبه‌روز پررنگ‌تر شده و با استقبال بيشتري روبه‌رو مي‌شود. به طور کلي مزاياي نصب دوربين مدار بسته براي ترساندن مجرمين و جلوگيري از سرقت، افزايش بهره‌وري نيروي کار با نظارت  دوربين‌ها، مديريت از راه دور فضاها و تأسيسات مختلف، شناسايي عادات مشتريان و بهينه سازي مسيرهاي تردد در فروشگاه ها، آرامش خاطر و ايجاد پرستيژ کاري براي نظارت منزل يا محل کار از راه دور مؤثر مي‌باشند.

دوربین های مداربسته | سیستم های دوربین مدار بسته

انواع دوربین مداربسته

دوربين‌هاي مدار بسته داراي انواع مختلفي از نظر نوع سيگنال، شکل ظاهري و کاربرد متناظر، قاب و پوشش مي‌باشند. از نظر نوع سيگنال به 3 نوع آنالوگ،  دوربين‌هاي آي‌پي تحت شبکه و دوربين‌هاي دومنظوره تقسيم مي‌شوند؛

از نظر شکل ظاهري و کاربرد متناظر به دوربين‌هاي :

  • دام
  • صنعتي
  • مينياتوري
  • مادون قرمز
  • اسپيد دام

تقسيم مي‌شوند و از نظر قاب و پوشش به دوربين‌هاي ضد آب قاب بزرگ، دوربين‌هاي مخفي و دوربين‌هاي قاب فانتزي تقسيم مي‌شوند.

 

 

 

 

 

 

تکنولوژی دوربین مداربسته,دوربین های مدار بسته,آموزش نصب دوربین مدار بسته

 

سيستم هاي مدار بسته، بسته به نوع كاركرد هاي خود تجهيزات متنوعي نياز دارند كه بستگي به نوع عمليات نظارتي كه قرار است انجام شود تغيير ميكنند.اين تجهيزات به صورت كلي به اين شرح مي باشند:

 

دوربین های مخصوص کارهای حفاظتی

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

دستگاه سرور مركزي(dvr)

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

 

*نرم افزارهاي مخصوص نظارت از طريق شبكه

سوكتهاي اتصالي bnc براي دوربين هاي آنالوگ

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

*كابلهاي ارتباطي

 بايد گفت كه نوع دوربين هاي مخصوص كارهاي حفاظتي سناريوي كار ما و نوع دستگاه ها را بطور كلي تغير مي دهند.در عمل براي كارهاي حفاظتي دو نوع دوربين موجود است؛

 

1-دوربينهاي آنالوگ 

2-دوربينهاي تحت شبكه (آي پي كمرا)

 درمورد دوربينهاي تحت شبكه ما نيازي به دستگاه مركزي dvr نداريم.در واقع دوربينهاي تحت شبكه از طريق كابلهاي شبكه با كامپيوترهاي موجود تبادل اطلاعات مي نمايند.حتي دوربينهاي جديدتر با استفاده از تكنولوژي poe برق مصرفي خود را نيز از طريق كابل شبكه تامين مي نمايندو حتي برخي از آنها از طريق تكنولوژي wi-fi بصورت بيسيم به شبكه متصل مي شوند.

 

اما در ابتدا به بحث درباره دوربينهاي آنالوگ مي پردازم.اين نوع از دوربينها مزيتهايي دارند كه باعث شده است هم اكنون نيز از اين تكنولوژي استفاده شود.برخي از اين مزيتها بدين شرح است:

 *ارزان بودن

*راحتي اجرا

*كيفيت تصوير بالا

*استفاده از كابلهاي اتصالي متراژ بالا

 

تکنولوژی دوربین مداربسته,دوربین های مدار بسته,آموزش نصب دوربین مدار بسته

 

اولين گام در ايجاد يك سيستم حفاظتي خوب و كارآمد اجراي عمليات بازديد هوشمندانه است.بازديد كننده كارشناس مي بايستي ضمن بازديد از محيط طرح ،طوري جاي دوربينها را مكان يابي كند كه با كمترين تعداد دوربين و هزينه، حداكثر ديد در محيط وجود داشته باشد.

 

در ادامه براي ايجاد يك سناريوي فرضي،فرض ميكنيم پس بازديد نياز به چهار عدد دوربين داريم.كه هر چهار دوربين از نوع آنالوگ انتخاب مي شوند.

 

نقطه اي امن را براي نصب dvr مركزي در نظر مي گيريم.البته اين نقطه بايد طوري انتخاب شود كه از دوربينها به يك فاصله باشد تا در مصرف كابل صرفه جويي شود.

 

هر دوربين آنالوگ حداقل نياز به دو كابل دارد. يكي كابل rg- 58 كه شبيه كابلهاي كواكسيال آنتهاي خانگي است و يكي كابل برق.در اغلب مواقع برق اين دوربينها از طريق يك آداپتور تامين ميشود كه لازم است براي تامين برق دوربين يك كابل برق تا دوربين كشيده شود.دوربين از طريق كابل كواكسيال اطلاعات خود را به dvr مركزي ارسال ميكند.براي اتصال اين كابل بايد از سوكت bnc استفاده كرد كه تصوير آن را در شكل بالا ديديد.

 

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

لازم است براي هر دوربين اين كار تكرار شود و براي هريك از آنها كابلي مستقل تا دستگاه dvr مركزي كشيده شود.يعني براي چهار عدد دوربين دستگاه dvr مركزي ما بايستي حداقل چهار كاناله باشد.

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

بعد از اينكه اتصال دوربين ها تا dvr مركزي برقرار شد در واقع سيستم آماده بهره برداري اوليه مي شودحال با روشن كردن و وصل كردن يك مانيتور به آن ،تصاوير را مشاهده مي ‌‌كنيد.

ادامه مطلب را ببینید



:: موضوعات مرتبط: فایل های آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: نصب دوربین مدار بسته , آموزش نصب دوربین مدار بسته , دوربین های مدار بسته , نصب انواع دوربین های مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کیوان

چندین روش دانلود از یوتیوب

دانلود از یوتیوب یکی از دغدغه های اصلی کاربران این رسانه ی اجتماعی است. آیا ویدئوی مورد علاقه‌تان را پیدا  کرده‌اید و می‌خواهید آن را برای خود ذخیره کنید؟

۵ روش دانلود از یوتیوب

ابزارهای متعدد و مختلفی برای دانلود از یوتیوب و تبدیل ویدئوهای یوتیوب در دسترس‌تان وجود دارد. اگر برنامه‌ی VLC Playerr را نصب کرده باشید، می‌توانید ویدئوها را با استفاده از آن مستقیما از یوتیوب دانلود کنید. اگر ترجیح می‌دهید از یک وب‌گاه استفاده کنید، گزینه‌های زیادی وجود دارند که دانلود از یوتیوب را حتی از دستگاه‌‌های اندرویدی نیز آسان می‌کنند. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از ابزارهای خط فرمان (CMDD) بدون  دست‌وپنجه نرم کردن با آگهی‌های تبلیغاتی مختلف در وب‌گاه‌ها، ویدئوهای مورد علاقه‌تان را با دانلود از یوتیوب تماشا کنید. یک برنامه‌ی جانبی (extensionn) مرورگر مفید نیز وجود دارد که اگر از فایرفاکس یا کروم استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق آن دانلود ویدئوهای‌تان را مدیریت کنید. در ادامه ۵۵ روش متفاوت دانلود از یوتیوب آمده است.

روش دانلود از یوتیوب ۱:

استفاده از وب سایت دانلودکننده‌‌ی ویدئوهای یوتیوب( دانلود از یوتیوب با سایت)

۱. یکی از وب سایت ها یا وب‌گاه‌های دانلودکننده را انتخاب کنید.

می‌توانید با استفاده از وب سایت ها وب‌گاه‌های دانلودکننده، از طریق رایانه یا با استفاده از مرورگر اندروید ویدئوهای دلخواه‌تان را دانلود کنید. این وب‌گاه‌ها با دستگاه‌های iOS کار نمی‌کنند زیرا راهی برای ذخیره‌ی مستقیم ویدئو به دستگاه در این محیط عامل وجود ندارد. وب‌گاه‌های محبوب دانلودکننده عبارت هستند از: Keepvid، Savido، Clipconverter، و Videograbby.

  • اگر می‌خواهید از این وب‌گاه‌ها استفاده کنید، پس حتما به فکر نصب یک مسدودکننده‌ی تبلیغات (ad blocker) باشید. بسیاری از وب‌گاه‌های دانلودکننده از یوتیوب پر از تبلیغات هستند، و برخی از آنها پنجره‌های باز شو (pop-ups) متعددی ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند دائما از جاهای دیگری سر در بیاورید، یا روی دستگاه‌‌تان ابزارهای تبلیغاتی مزاحم (adware) نصب می‌کنند.
  • روش نصب مسدودکننده‌ی تبلیغات به نوع مرورگرتان بستگی دارد.

به ادامه مطلب توجه کنید...



:: موضوعات مرتبط: فایل های آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود از یوتیوب , دانلود فیلم از یوتیوب بدون نرم افزارو روشهای دانلود از یوتیوب , دانلود از یوتیوب بدون نرم افزار دانلود از یوتیوب با سایت چگونه از یوتیوب دانلود کنیم آموزش دانلود از یوتیوب , دانلود از یوتیوب بدون فیلتر شکن , روش های دانلود از یوتیوب , ,
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 خرداد 1396 | نظرات ()

این سایت را حمایت می کنم
___________

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید